آسمان 72

۰۸ ارديبهشت ۹۳ ، ۰۹:۵۰

پس ما کجا داریم می رویم ؟


غیرت لازمه وجود مرد ...

آیا ما شیعه علی(ع) هستیم آیا فقط در حرف بگوئیم که ما مسلمان هستیم و شیعه هستیم همین کافیست یا باید در عمل هم شیعه بودن را ثابت کنیم.

امام صادق(ع) فرمودند : کونو لنا زینا ولا تکونو لنا شینا، یعنی اگر شیعه هستی آبروی ما باش آبرو ریز ما مباش.

مردی که در خانوادة او بوئی از غیرت وجود ندارد چطور میتواند شیعه باشد.

بحث دین که اختیاری نیست، دختر خانمها را باید از سن 5 سالگی به حجاب عادت بدهیم که با موی باز وارد کوچه و خیابان نشوند و غیرت و بی غیرتی از همین جا شروع میشود و بر عهده پدر است که از 5 سالکی حجاب را به دختر بچه خودش یاد بدهد. اگر دختر هر طوری بزرگ شد همان طوری عادت میکند بعداَ دیگر نمی توانیم حجاب را به این خانم یاد بدهیم.

حقیقت این است که غیرت لازمه وجود مرد بحساب می آید و از شرایط مردانگی است و به مرد بی غیرت نه خدا توجه میکند و نه پیامبر خدا و نه در مکتب اهل بیت علیهم السلام جایگاهی دارد.

 وقتی مردان غیرت خود را حفظ کنند و زنان نیز در حفظ حجاب اسلامی بکوشند، وفاداری خانواده ها حفظ میشود دیگر مرد غیر از زن خودش زن دیگری را نمی بیند تا به او علاقمند شود بنابر این نسبت به همسر خودش وفادار باقی می ماند و این وفاداری زن و شوهر درخانه باعث حفظ کانون خانواده خواهد شد.            

امام زمان حضرت مهدی -عجل الله تعالی فرجه الشریف- فرمودند: إِنّا غَیرُ مُهْمِلینَ لِمُراعاتِکُمْ، وَلا ناسینَ لِذَکْرِکُمْ، وَلَوْلا ذلِکَ لَنَزَلَ بِکُمُ الَّلأْواءُ وَاصْطَلَمَکُمُ الاَْعْداءُ ... ما در رسیدگى و سرپرستى شما کوتاهى و اهمال نکرده و یاد شما را از خاطر نبرده ایم که اگر جز این بود، دشوارى ها و مصیبت ها بر شما فرود مى آمد و دشمنان، شما را ریشه کن مى نمودند ... احتجاج، ج2، ص323


موافقین ۰ مخالفین ۲ ۹۳/۰۲/۰۸
JavadK

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی